بیوگرافی الهام شعبانی

الهام شعبانی هنرمند و طراح مد ایرانی در سال 1360 در تهران به دنیا آمد. الهام شعبانی دارای لیسانس طراحی مد از دانشگاه الزهرا است و در رشته گلدوزی کار می کند. الهام شعبانی کار خود را با طراحی لباس برای نمایش و فیلم آغاز کرد سپس به دلیل علاقه زیاد به بازیگری وارد عرصه هنر شد. الهام شعبانی در سال ۱۳۹۴ به عنوان طراح صحنه و لباس با تیم یک سریال عاشقانه همکاری کرد و توانست جایگاه خود را در بین اهالی سینما و تلویزیون بالا ببرد. همچنین در سال ۱۳۹۶ در سریال «ترمیم» به کارگردانی بهادر اسدی به عنوان طراح صحنه و لباس مشغول به کار شد.

اولین تجربه بازیگری الهام شعبانی در سال ۱۳۹۶ در مجموعه تلویزیونی «دو هزار» مقابل دوربین مهران مدیری بود. 2 سال بعد در فیلم خروس کاغذی به کارگردانی مریم میلانی بازی کرد. الهام شعبانی در سال 92 در فیلم «مجموعه فرشتگان» نیز بازی کرد. این فیلم به کارگردانی حامد محمدی داستان روحانی را روایت می کند که با همسرش لیلا زندگی می کند و همزمان دارای سه فرزند است.شعبانی در این فیلم نقش جواد عزتی را بازی می کنداما بازی در نقش سولماز در سریال ملکوان باعث شهرت الهام شعبانی شد و با بازی در این سریال معمایی محصول شبکه آی فیلم برنده شد تا استعداد و مهارت خود را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حمید جبلی

سریال ملکوان درباره سرنوشت زنی است که شوهرش در خارج از کشور خودکشی می کند و دلیل این خودکشی توسط نهادهای امنیتی داخلی و خارجی دنبال می شود. الهام شعبانی در این سریال با هنرمندان مشهوری چون داریوش فرهنگ، امین زندگانی، فریبا عشاه و لامند امیرسلیمانی همبازی شد. الهام شعبانی در فیلم ملکه گدا ساخته حسین سهیلی بورن نقش یک درگ کوئین را بازی کرد. این سریال اولین تجربه او در صنعت نمایش خانگی است. او در سریال «ملکه گدا» با رویا نوخالی، الهام کردا، فرزاد فرزین، آرمان درویش، شبنم قربانی و … بازی کرد.

الهام شعبانی همچنین به عنوان طراح صحنه و لباس و هنرمند در تئاتر فعالیت می کرد. او طراح صحنه نمایش هایی چون «سیندرلا»، «جغد نه کور»، «خاور دور»، «خاور میانه»، «نماینده ملی»، «هملت»، «پارتی»، «فراموشم» بود.الهام شعبانی همچنین برنده بازی در نمایش های معروفی مانند الیور توئیست، خانه کاغذی، باند، بازگشت غرور، ستایش جنگ، رویای زمستانی، زیرزمینی، زیرزمینی شد. ، «سیزده»، «واکند هنر بری» مهارت و استعداد بازیگری خود را به همه نشان داد.الهام شعبانی برای بازی در فیلم رویای زمستانی لیلا عاج برنده جایزه هنرمند بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سال 95 شد. همچنین در سال 1381 برای بازی در نمایش «عروسک های نفرین شده» دومین جایزه بازیگری را از جشنواره های استانی و منطقه ای دریافت کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نازنین هاشمی

الهام شعبانی در گفت وگویی درباره چالش های بازیگری گفت: به عنوان یک هنرمند سبک اجتماعی باید به محیط اطرافم و دغدغه های مردم توجه داشته باشم چرا که هر روز با افرادی روبرو می شوم که هر کدام مشکلات خاص خود را دارند. اگر قرار است نقش یک زن کارگر را بازی کنم، ابتدا باید تمام جزئیات این زن را بررسی کنم و شرایط او را بررسی کنم تا بتوانم رنج و له شدن این شخصیت را به گونه ای واقعی و قابل قبول نشان دهم. مخاطبان.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …