فواید باورنکردنی روغن چوب سدر

کاربرد و فواید روغن سدر
روغن سدر بخار تقطیر شده از خرده چوب یا خاک اره سدر است. مانند اکثر روغن‌های ضروری، روغن سرو از عناصر سرو به روش‌های مختلفی از جمله تقطیر با بخار آب، پرس سرد و تقطیر دی اکسید کربن استخراج می‌شود.

رایحه گرم و چوبی روغن سدر یا روغن سدر فواید بی شماری را برای افراد به ارمغان می آورد. روغن سدر نه تنها عطری ایجاد می کند که احساس نشاط و سلامتی را ایجاد می کند، بلکه در زندگی روزمره نیز کاربردهای زیادی دارد. چه از روغن سدر به صورت موضعی یا معطر برای بهبود عیوب پوست، جلوگیری از حشرات یا بهبود نشاط در حین ورزش استفاده کنید، کاربردها و فواید این روغن تقریبا نامحدود است.

کاربرد و فواید روغن سدر
آرامش روحی و جسمی ایجاد کنید

از آنجایی که این روغن آسیاب شده ای است که می تواند تعادل عاطفی را بهبود بخشد، روغن سدر اسانس خوبی برای عطر زدن در پایان یک روز طولانی است که می خواهید در آن یک محیط آرامش بخش ایجاد کنید. روغن سدر دارای خواص تسکین دهنده برای ذهن و بدن است و آن را به روغنی محبوب برای استفاده موضعی و همچنین برای خوشبو کردن تبدیل می کند. هنگام استفاده از روغن سدر، سه تا چهار قطره را در اسپری اسانس بریزید و از اثرات تسکین دهنده این روغن لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:  درمان سرفه با استفاده از گیاهان دارویی

همچنین، زمانی که کودک شما ترسیده و پس از یک کابوس از خواب بیدار می شود، روغن سدر را به کف پای خود بمالید تا آرام شود. هنگامی که در موقعیت های ناآشنا مضطرب هستید، بوی روغن سرو را استشمام کنید تا احساسات آرامش بخش تقویت شود. روغن سرو یک همراه مفید برای تحریک احساسات است.اسانس سدر، عوارض روغن سدر، فواید اسانس سدر

فواید روغن سدر برای سلامتی

ورزش خود را بهبود بخشید

اگر می خواهید تمرین خود را بهبود ببخشید، روغن سدر می تواند قبل از تمرین احساس انرژی بیشتری به شما بدهد. روغن سدر همراه خوبی برای هر فعالیت بدنی است زیرا باعث افزایش سلامت و شادابی می شود. قبل از ورزش، یک تا دو قطره روی سینه خود ماساژ دهید تا شادابی خود را در حین ورزش حفظ کنید و از مزایای افزایش نشاط روغن سرو بهره مند شوید.

پاکسازی پوست

آیا می دانستید که بسیاری از افراد از روغن سدر به دلیل خاصیت پاک کنندگی پوست استفاده می کنند؟ با افزودن یک تا دو قطره روغن سدر به یک تونیک یا مرطوب کننده می توانید به راحتی روغن سدر را به برنامه روزانه صورت خود اضافه کنید. خواص پاک کنندگی روغن سدر نیز می تواند به درمان عیوب پوست کمک کند. هنگامی که متوجه یک مشکل پوستی جدید شدید، یک قطره روغن سدر را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید تا ظاهر آن بلافاصله بهبود یابد.

بیشتر بخوانید:  9 فایده زیره سبز برای سلامتی

حشرات را دور کنید

ترکیب شیمیایی روغن سرو آن را در دفع حشرات موثر می کند. هنگام کار در باغ، روغن سرو را به مالچ یا خاک سطحی خود اضافه کنید تا از حشرات جلوگیری شود. برای دور نگه داشتن حشرات در فصل هایی که حشرات زیاد هستند.

ایجاد حس اعتماد به نفس

روغن سدر در خانه، محل کار و غیره می تواند به تقویت احساس اعتماد به نفس و عزت نفس کمک کند. رایحه روغن سدر گرم و علفی است و می تواند به القای احساس خوشبختی کمک کند. هنگامی که سعی می کنید اعتماد به نفس یا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، دو قطره روغن سدر را با دو قطره همیشه سبز به محلول اسانس بریزید.استفاده از اسانس سدر، روغن سدر برای پوست، فواید روغن سدر برای سلامتی

فواید اسانس سدر

سایر فواید روغن سدر

درمان آکنه: یک مطالعه موردی نشان داده است که روغن سدر به بهبود آکنه مقاوم در برابر آکنه کمک می کند.

 

مسکن ها: مطالعات حیوانی نشان داده است که روغن سدر می تواند درد، تورم و التهاب را کاهش دهد.
از شر استرس و اضطراب خلاص شوید: مطالعات حیوانی همچنین نشان داده است که روغن سدر با تقویت مواد شیمیایی مغز، اضطراب را کاهش می دهد. حتی یک مطالعه نشان داد افرادی که روغن سدر را استنشاق می‌کنند فشار خون پایین‌تری دارند و تعداد تنفس کمتری دارند که نشان‌دهنده اثر آرام‌بخش است.

بیشتر بخوانید:  9 فایده زیره سبز برای سلامتی

 

رشد مو: یک مطالعه نشان داده است که روغن سدر، اسطوخودوس و رزماری برای آلوپسی، بیماری که باعث ریزش مو می شود، آزمایش شده است. این روغن ها به رشد بهتر موها نسبت به روغن های ضروری کمک می کنند.

 

خواص ضد باکتریایی: تحقیقات در لوله ها نشان می دهد که روغن سدر دارای اثر آنتی بیوتیکی علیه برخی از باکتری ها از جمله اشریشیا کلی است.

روغن سدر برای پوست، فواید روغن سدر برای سلامتی، روغن سدر

عوارض جانبی اسانس سدر

عوارض جانبی روغن سدر

روغن سدر به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. EPA می گوید هیچ گونه نگرانی ایمنی در مورد استفاده در لوازم آرایشی یا آفت کش ها همانطور که روی برچسب توضیح داده شده است وجود ندارد.

 

روغن های ضروری می توانند پوست را تحریک کنند، اما روغن سدر به ندرت گزارش شده است. صرف نظر از این، قبل از استفاده از آن روی پوست، باید آن را با روغن های چرب مانند روغن هسته انگور یا روغن بادام شیرین رقیق کنید.