بیوگرافی عایشه گل جوشکن

عایشه گل جوشکان هنرمند و خواننده ترک در 17 ژوئن 1985 متولد شد. او در خانواده ای موزیکال بزرگ شد. عایشه گل در استانبول ترکیه به دنیا آمد، پدرش سازهای بادی مانند نی می نوازد و مادرش سهیلا نقاش است. در دبیرستان وارد دانشکده بانکداری شد، در یک دانشگاه بازرگانی تحصیل کرد و پس از فارغ التحصیلی به مدت یک سال در یک بانک کار کرد. عایشه گل پس از یک سال کار در بانک متوجه شد که این شغل برای او نیست و در همان زمان شروع به نوشتن آهنگ، خوانندگی و نواختن پیانو کرد. او در سال ۱۳۹۷ در فیلم ایرانی مطرب در کنار پرویز پرستویی، الناز شاکردوست، محسن کیایی و مهران احمدی بازی کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی لادن ژاوه‌وند + عکس های لادن ژاوه‌وند

عایشه گل به دلیل علاقه پدر و مادرش به موسیقی، از کودکی سازهای مختلف می نواخت و با دوستان و خانواده اش آواز می خواند و عضو گروه موسیقی مدرسه بود. در مدرسه به کلاس های گیتار و پیانو می رفت و صدایش مورد توجه شنوندگان قرار گرفت. به گفته او، خانواده اش در ابتدا نگران بودند که او به دلیل خواننده بودن مشکلی ایجاد کند.اما در سال 2014 در سن 29 سالگی اولین آلبوم خود را با نام «چندیک منی منا» منتشر کرد و در سال 2019 سه آلبوم دیگر منتشر کرد.

او بازیگری را از سال ۱۳۹۷ در این فیلم ایرانی-ترکی به نام مطرب با بازی در نقش یک خواننده مشهور در کنار پرویز پرستویی و الناز شاکردوست آغاز کرد. او در این فیلم نقش خواننده ای به نام نازان را بازی کرد. او تاکنون توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب کند. این هنرمند در مدت دو ماه زبان فارسی را آموخت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی علی ضیاء

این هنرمند مجرد است و هیچ رابطه ای ندارد.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …