بیوگرافی رویا افشار

رویا افشار در سال 1339 در آبادان استان خوزستان به دنیا آمد. او از جمله بازیگرانی بود که در اواخر دهه 60 علاوه بر ممنوع التصویری از ساخت فیلم محروم شد. و در دهه هشتاد توانست به حرفه بازیگری بازگردد. این هنرمند برای اولین بار موفق به کسب بهترین بازیگر زن در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد. او امسال برای بازی در نقش مادر در فیلم «مامان» و کارگردانی انیسی و نانسی این جایزه را از آن خود کرد. خانم افشار تالان فیلم های زیادی در حوزه هنری ساخته است اما از بیوگرافی وی اطلاعات زیادی در دست نیست.

اول بازیگری

رویا افشار بازیگری را از سال ۱۳۵۵ در سن ۱۷ سالگی با ایفای نقش در تئاتر آغاز کرد. سپس در سال 1366 برای اولین بار در یک فیلم سینمایی ایفای نقش کرد و متأسفانه پس از چند سال نتوانست به کار بازیگری و هنری خود ادامه دهد. . البته او پس از چند سال در دهه 80 به بازیگری بازگشت و بازیگری را ادامه داد.رویا افشار در سال ۱۳۶۶ در دو فیلم متفاوت در انتظار شیطان و توفه‌خا بازی کرد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهرام رادان

او در گفت و گو با خانم افشار درباره مطالعه گفت: ساعت های زیادی را صرف مطالعه می کنم و قدردان آن هستم. من به همان اندازه که عاشق فیزیک و فیزیک کوانتومی هستم، خواندن آنها را دوست دارم. من همچنین در رشته علوم اجتماعی، فلسفه و رمان تحصیل کردم. می توانم بگویم در خانه ام جز کتاب چیز زیادی ندارم.

گفتگو با رویا افشار

خانم افشار از سریال آینه بگویید. با این سریال خاطره ای در مغز ما ایجاد شد. سریال آینه سریال خوبی بود بعد این فیلم را حاجی انصاری کارگردانی کرد. در فصل اول و دوم گروه معارف اسلامی از تلویزیون پخش شد و به خوبی از پس آن برآمد اما زمانی که فصل سوم این فیلم به گروه فیلم و سریال رسید نابود شد و اساساً از سومی در امان نماندند. دوره زمانی. شاید در آن زمان ما به مسائل مذهبی و اجتماعی نگاه بازتری داشتیم و آینه نسبت به زمانی که وارد گروه سریال و فیلم تلویزیونی شد، بازتر بود.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی رز رضوی

سینمای ما هیچ جهتی ندارد، فکر می‌کنم هر سیاستی که لازم باشد همکاری می‌کند و جریانش را گسترش می‌دهد تا آن نیاز را برآورده کند.فکر می کنم بدون قدردانی نمی توان از سینمای آزاد و متفکر صحبت کرد. حالا هر دو سال یک بار یک فیلم تجربی اکران می شود، این داستان آزادی است، روزنامه نگاری یک کار بسیار جدی است که هرکسی نمی تواند انجام دهد. به عنوان یک هنرمند، هرگز فکر نمی کردم بتوانم این کار را انجام دهم. اساساً روزنامه نگاری نیاز به تاکتیک های عجیب و غریبی دارد که من به عنوان یک هنرمند نمی شناسم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نسرین مرادی

.

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …