بیوگرافی تینو صالحی

عکس های بیوگرافی تینو صالحی از تینو صالحی

تینو صالحی در سال 1359 در سنندج به دنیا آمد. وی فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هنر و معماری است. تینو صالحی در زمینه های مختلف هنری مانند بازیگری، کارگردانی و مدرس تئاتر فعالیت می کند. از نقش های برجسته تینو صالحی در بازیگری می توان به فیلم های «مختارنامه»، «عصبانی نیستم»، «کشور مردم»، «استانبول و گذر از دل» اشاره کرد.

ابتدا آثار تینو صالحی

تینو صالحی در سال های اولیه فعالیتش در تئاتر بازی می کرد. این بازیگر کار جدی خود را در تئاتر از سال 1391 آغاز کرد. تینو صالحی پس از موفقیت در تئاتر به فعالیت هنری خود به عنوان دستیار کارگردان ادامه می دهد. او از نظر مدرک هنری شبکه ای از دستیار کارگردانان مطرحی چون امیر دژاکام و قطب الدین صادقی دارد. تینو صالحی در سال ۱۳۸۱ با حضور در سریال جذاب و شگفت انگیز «مختارنامه» به روی آنتن رفت. تقریباً شش سال بعد، زین ابوالحسن داوودی برای اولین بار در مجموعه تلویزیونی زمین انسان ها ظاهر شد.وی با هنرمندان مطرحی چون علی نصیریان، سروش راستی، امیرمحمد زند، زنده یاد عسل بدیعی، صدرالدین شجره، مریم عبدالملکی، رضا ملک زرانی و امید روحانی همکاری داشته است.اولین تجربه بازیگری تینو صالحی در عرصه سینما در سال 1391 و فیلم «عصبانی نیستم» بود. «عصبانی نیستم» به کارگردانی رضا درمیشیان با بازی تینو صالحی در نقش حمید ساخته شد. از سری آثار تینو صالحی در حوزه سینما می توان به گذرگاه استانبول، فیلمبرداری سال 2016 اشاره کرد. تینو صالحی دو سال پس از بازی در فیلم چهاراه استانبول در سریال دل ظاهر شد. بازی در سریال دل اولین تجربه بازیگری تینو صالحی در صنعت خانگی اش است. او در این سریال نقش ادل را بازی کرد و با بازیگرانی چون حمیدرضا نعیمی، سارا نجفی، علی سهونگو، مهدی کوشکی و نسرین موکانلو همکاری داشت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی مریم سلطانی

محصولی به کارگردانی تینوصالحی

تینو صالحی کارگردانی را از تئاتر آغاز کرد. او اولین تجربه کارگردانی خود را در نمایش «آنتیگونه» به دست آورد و تئاترهایی چون مهزادگان، فطره، کیارش، آوای نی و تهی نبات را کارگردانی کرد.

علایق تینو صالحی

تینو صالحی علاوه بر ایفای نقش یک هنرمند ایرانی، از بازیگری نیز لذت می برد.بازیگری را زیر نظر امین طرح آموختعلاوه بر این تینو صالحی به دلیل علاقه به سخنرانی در حوزه تبیین نیز سخنرانی می کند. لازم به ذکر است تینو صالحی به عنوان یک هنرمند مطرح دنیا از طریق صفحه اینستاگرام خود با هواداران خود در ارتباط است. او عکس های شخصی و صحنه های تئاتر را در صفحه اینستاگرامش منتشر می کند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حمید ابراهیمی

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …