اسکی روی آتشفشان فعال سرو نگرو

آتشفشان سرو نگرو,اسکی روی آتشفشان سرو نگرو,عکس های اسکی در آتشفشان سرو نگرو

آتشفشان سرو نگرو

آتشفشان سرو نگرو در نیکاراگوئه علاوه بر اینکه جذب گردشگری این کشور می باشد به مکانی برای اسکی سواری آنان نیز تبدیل شده می باشد. ورزش خطرناک تخته سواری روی آتش‌فشان در سال ۲۰۰۴، در سرو نگرو ابداع شد.

آتشفشان سرو نگرو

سرو نگرو (به اسپانیایی: Cerro Negro) به معنای تپهٔ سیاه آتشفشانی پرکار از نوع مخروط خاکستر به ارتفاع ۷۲۸ متر واقع در نیکاراگوئه و یکی از فعالترین آتشفشان‌های این کشور می باشد. سرو نگرو همچنین جوانترین آتشفشان در آمریکای مرکزی می باشد.

آتشفشان سرو نگرو,اسکی روی آتشفشان سرو نگرو,عکس های اسکی در آتشفشان سرو نگرو

 آتشفشان سرو نگرو

مشخصه‌ها آتشفشان سرو نگرو
سرو نگرو در منطقه‌ای روستایی در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی لئون قرار دارد و زمان شکل‌گیری آن به آوریل ۱۸۵۰ می‌رسد. این آتشفشان از آن زمانه تا اکنون یکی از فعالترین آتشفشان‌های نیکاراگوئه بوده می باشد. سرو نگرو بزرگترین، جنوبی‌ترین و جدیدترین مخروط خاکستر از سریال‌ای ۴ تایی از مخروط‌های جوان خاکستر می باشد که در بخش مرکزی شاخه‌کوه مارابیوس و در دوریٔ ۵ کیلومتری از شمال غربی آتشفشان لاس پیلاس به‌وجود آمده‌اند. فوران‌های استرومبولی تا شبه‌پلینیایی این آتشفشان با وقفه‌های هر چند سال یا هرچند دهه 1‌بار سبب تشکیل مخروطی بازالتی و ۲۵۰ متری و میدانی از گدازه تازه در اطراف آن شده می باشد.

بیشتر بخوانید:  بدبوترین جاذبه گردشگری جهان

سرو نگرو آتشفشانی سیاه‌رنگ می باشد و به همین دلیل آنرا تپهٔ سیاه یا کوه سیاه نام‌گذاری کرده‌اند. دامنه‌های این آتشفشان شیبدار بوده و به دلیل جوان بودن و تلاش‌های مداوم آتشفشانی عاری از هرگونه پوشش گیاهی می باشد.

آتشفشان سرو نگرو,اسکی روی آتشفشان سرو نگرو,تصاویر اسکی در آتشفشان سرو نگرو

 تصویر های آتشفشان سرو نگرو

اسکیت سواری در دهانه 1 آتشفشان پرکار در کشور نیکاراگوئه
نیکاراگوئه با ۶ میلیون جمعیت، بزرگ‌ترین کشور آمریکای مرکزی و با پایتخت ماناگوآ از کشورهای غنی، باعظمت و مملو از جذابیت‌های گردشگری و دیدنی می باشد. با سفر به نیکاراگوئه خواهید دید که این کشور برای هر سلیقه‌ای جذب مخصوص دارد. سواحل اقیانوس آرام، جنگل، تنوع جانوری، دریاچه، آبشار، آتش‌فشان پرکار، شهرهای تاریخی و مردم مهربان و خونگرم از دارایی‌های نیکاراگوئه محسوب می‌شوند.

آتشفشان سرو نگرو,اسکی روی آتشفشان سرو نگرو,عکس های اسکی در آتشفشان سرو نگرو

اسکی در آتشفشان سرو نگرو

آتشفشان سرو نگرو,اسکی روی آتشفشان سرو نگرو,اسکیت سواری در دهانه سیرو نگرو

 اسکی در آتشفشان سرو نگرو

بیشتر بخوانید:  هامپی شهری از معابد تاریخی

اگر به اسنوبرد و سورتمه علاقه دارید، بهتر می باشد اسکیت برد سواری در دهانه آتشفشان را امتحان کنید! سرو نگرو که از سنگ‌های آتشفشانی کوچک و ریز تشکیل شده و به پاتوق اسکیت ‌برد سواری آتشفشانی تبدیل گشته می باشد و علاقه ‌مندان بوسیله سوار شدن یا خوابیدن روی 1 تخته چوبی از شیب دهانه پایین و بالا می‌روند. ماجراجویان در ابتدا باید این کوه ۲۳۸۸ فوتی از سنگ‌های لغزان را بالا بروند و سپس مشابه اسکی ‌بازها روی تخته‌ها یا اسکیت‌ بردهای خود ایستاده و یا روی آن دراز بکشند و با سرعت ۳۰ کیلومتر در ساعت به پایین بروند.

آتشفشان سرو نگرو,اسکی روی آتشفشان سرو نگرو,عکس های اسکی در آتشفشان سرو نگرو

اسکی در آتشفشان سرو نگرو

آتشفشان سرو نگرو,جاذبه های گردشگری نیکاراگوئه,عکس های اسکی در آتشفشان سرو نگرو

منبع

بیشتر بخوانید:  کویر نمکی هند، یکی از عجایب دیدنی هند

مطلب پیشنهادی

معرفی کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی به عنوان مکان اقامتگاه برای سران دولتی در ترکیه بنا شد قصر بیلربیی …