معرفی و بررسی شخصیت ها در کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا

بیست هزار فرسنگ زیردریاها، اثری شناخته شده در ادبیات ماجراجویی-علمی و تخیلی دو قرن اخیر است که ژول ورن، نویسنده فرانسوی خالق آن است. این کتاب، شخصیت های کمی دارد که این موضوع باعث شده است که نویسنده به خوبی به هرکدام از آنها بپردازد. در ادامه به معرفی و بررسی ویژگی های آنان میپردازیم.

اسامی شخصیت های بیست هزار فرسنگ زیر دریا

پروفسور پیر آروناکس: راوی داستان که تا نیمی از کتاب با روایتگری او پیش میرود، پروفسور آروناکس است. آروناکس کاوشگری است که مکاشفات خود در دریاها و اقیانوس‌ها را در کتابی گردآوری کرده و در این کتاب هم به صحبت درباره این موضوع میپردازد.

برای خرید کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریا به سایت اسپین مراجعه فرمایید.

او از جانب دولت فرانسه برای سفری اکتشافی عازم آمریکا شده بود و پس از آن، بعد از اخباری که در رابطه با موجودی ناشناخته در دریاها منتشر شد، عازم سفر اکتشافی دیگری شد تا به ماهیت این موجود ناشناخته پی ببرد. آروناکس فردی است که برای هر موضوعی به دنبال دلیل علمی است و به راحتی تسلیم نمیشود. اما در برابر دانش خود متواضع است و همواره بدنبال کشفیات بیشتری از جهان ناشناخته هاست.

بیشتر بخوانید:  تبدیل واگن قطار قرن نوزدهم به هتلی زیبا/ تصاویر

کونسی: همراه و خدمتکار پروفسور که او را در کارهایش همراهی میکند و همیشه همراه اوست. کونسی فرد مطیعی است و به آروناکس وفادار است. او در رابطه با این سفر دریایی، چندان خوش بین به دریافت نتیجه نیست. با اینکه کونسی به پروفسور آروناکس اعتماد کامل دارد، اما در مواجهه با شرایط سخت، بسیار ناامید است و نسبت به بهتر شدن اوضاع، بدبین است. او در اغلب موارد مضطرب است.

ند لند: ندلند، یک شکارچی نهنگ است که در این سفر پروفسور و کونسی را همراهی میکند. او فردی با قامتی بلند است .او از کانادا به کشتی اکتشافی اضافه شده است و اصالتی فرانسوی دارد و به همین دلیل دوست دارد که به این زبان با پروفسور معاشرت کند. او بدلیل شکارچی بودنش، کمی ستیزه جو و تندخوست.

بیشتر بخوانید:  نایاب‌ترین تمبر جهان حراج شد

برای مشاهده تمامی رمان ها به کتابخانه داستان و رمان سایت اسپین مراجعه فرمایید.

کاپیتان نمو: مهم ترین شخصیت داستان پس از پروفسور،کاپیتان نمو، صاحب زیردریایی ناتلیوس، همان موجود ناشناخته است که ذهن همگان را به خود درگیر کرده است. نمو قادر به صحبت به چند زبان مختلف بوده و توانایی تعامل با دیگران به زبانهای مختلف دارد. با این حال، تمایلی با معاشرت با دیگران ندارد و ترجیح میدهد از آنها دور باشد. او با دیگران سر سازش ندارد. او پروفسور و همراهانش را نجات داده اما آنها را به طریقی دیگر زندانی کرده است. نمو در پایان داستان علت این رفتارهایش را از دست دادن خانواده و عزیزانش بیان میکند و میگوید که آنچه با دریانوردان و مهاجمان به ناتیلوس میکند، در پاسخ به بی عدالتی شکل گرفته در این دنیاست که از او سر میزند.

بیشتر بخوانید:  یک گاو در آمریکا ۳ قلو زایید!

سخن پایانی

ژول ورن توانسته است با کمتر از ده شخصیت، داستان بیست هزار فرسنگ زیر دریا را در حجمی حدود 500 صفحه به پیش ببرد. آشنایی او با مباحث علمی و انتخاب شخصیت های مناسب برای بیان این مباحث، از نقاط قوت کتاب بیست هزار فرسنگ زیر دریاهاست که آن را به یکی از بهترین و محبوب ترین آثار ژول ورن و ادبیات فرانسه و جهان بدل کرده است.

 

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند …