عوامل موثر بر قیمت انواع کابینت آشپزخانه

تلوبیون نوشت امروزه بسیاری از ساختمان های خریداری شده به صورت خام هستند و این امکان وجود دارد تا افراد بتوانند با سلیقه خود طراحی داخل خانه بخصوص آشپزخانه را انجام دهند. یکی از مهم ‌ترین قسمت‌ های مربوط به آشپزخانه کابینت ها می باشد. نوع کابینت هایی که برای آشپزخانه انتخاب می‌ شود می‌ تواند متناسب با روحیه افراد خانواده باشد. به طور کلی برای افرادی که می خواهند کابینت های خود را تعویض کنند یا در آشپزخانه خود کابینت نصب کنند قیمت  انواع کابینت آشپزخانه بسیار اهمیت دارد. در این جا می‌ خواهیم در مورد قیمت و هزینه کابینت آشپزخانه اطلاعاتی را به شما دوستان عزیز ارائه دهیم تا بهتر بتوانید برای انجام این کار تصمیم بگیرید.

چرا عواملی بر روی قیمت کابینت آشپزخانه تاثیرگذار است؟

برای تکمیل یا نوسازی آشپزخانه باید از کابینت های جدید و با کیفیت استفاده کرد. معمولا نوع کابینت بر روی قیمت کابینت آشپزخانه تاثیرگذار است. علاوه بر آن عواملی مانند برند کابینت، کشور سازنده آن، سبک و طراحی کابینت، هزینه مربوط به دستگیره های کابینت، متریال مورد استفاده، برند یراق آلات و… بر‌ روی قیمت کابینت تاثیرگذار می‌ باشد. در زیر سعی کرده ایم قیمت انواع کابینت آشپزخانه را به صورت مختصر برای شما دوستان عزیز توضیح دهیم.

بیشتر بخوانید:  نقاشی از عمل جراحی که پس از یک قرن حراج می شود

قیمت کابینت آشپزخانه

  • قیمت کابینت ام دی اف:

یکی از پرکاربردترین نوع کابینت آشپزخانه را می توان کابینت ام دی اف دانست. این کابینت ویژگی‌ های بسیار فوق ‌العاده ‌ای دارد. مثلاً تنوع رنگی در آن ها بسیار زیاد است و همین موضوع باعث شده تا افراد بتوانند گزینه‌ های انتخابی بیشتری داشته باشند. همچنین دوام و ماندگاری آن ها نیز بسیار بالا می باشد. البته این کابینت ها در برابر رطوبت مقاوم نیستند و این موضوع به عنوان یک گزینه منفی در کابینت ام دی اف مطرح شده است. در واقع قیمت کابینت آشپزخانه ام دی اف نسبت به سایر کابینت ها پایین تر می باشد. پس برای افرادی که به دنبال یک محصول مقرون به صرفه هستند مناسب است.

  • قیمت کابینت های گلاس:

اگر بخواهیم جنس کابینت های گلاس را مورد بررسی قرار دهیم بهتر است بگویم که نوعی پلاستیک بسیار فشرده با مقاومت و کیفیت بالا است که به آن آکریلیک گفته می‌ شود. این نوع کابینت ها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و در برابر خراش یا لک شدن نیز سخت و محکم می باشند. در کابینت های های گلاس رنگ بندی بسیار متنوع است و به گونه ای مینیمال می باشند و برای آشپزخانه هایی با سبک مدرن مناسب هستند. تمامی نکات مثبتی که برای کابینت های گلاس عنوان شده از باعث شده تا قیمت کابینت آشپزخانه های گلاس بالا تر باشد.

  • قیمت کابینت فلزی:
بیشتر بخوانید:  (تصاویر) مسابقه انتخاب زیباترین شاهین‌ها

کابینت فلزی از جمله کابینت هایی است که در زمان گذشته کاربرد بسیار فراوانی داشته است و افراد بسیاری برای زیباسازی آشپزخانه های خود از این کابینت ها استفاده می کرده اند. امروزه نیز از کابینت فلزی استفاده می شود و در دو نوع متفاوت گالوانیزه و استیل تولید می گردند. در واقع قیمت کابینت آشپزخانه گالوانیزه نسبت به نوع استیل آن ارزانتر و مناسب تر می باشد به طور کلی کابینت های فلزی نسبت به دیگر کابینت ها هزینه پایین تری را شامل می‌ شود و دلیل آن را می‌ توان معایبی که دارد دانست. از جمله این موارد می‌ توان به عوامل زیر اشاره کرد:

  • معمولا کابینت های فلزی در برابر رطوبت و زنگ‌ زدگی مقاومت بسیار پایینی دارند.
  • برای ساخت کابینت های فلزی رنگ و طرح محدودی وجود دارد و همین موضوع را می توان یکی از معایب اصلی کابینت های فلزی دانست.
  • همچنین در طراحی کابینت های فلزی نمی‌ توان از ابزار های زینتی مدرن استفاده کرد.
  • قیمت کابینت چوبی:
بیشتر بخوانید:  بهترین نژاد های پرندگان

بسیاری از افراد دوست دارند دکوراسیون خانه شان را با کمک وسایل چوبی تزیین کنند. بهترین نوع کابینت برای چنین افرادی کابینت چوبی می باشد که باعث می شود کابینت آشپزخانه و دکوراسیون داخلی خانه هماهنگی داشته باشد. در واقع تعیین قیمت کابینت آشپزخانه چوبی با توجه به جنس چوب، استحکام آن، رنگ، نوع ریل و عرض چوب مشخص می شود. علاوه بر تمام این موارد ظرافتی که برای ساخت کابینت های چوبی به کار برده می شود نیز بر روی تعیین قیمت تاثیر گذار است.

کابینت آشپزخانه چوبی

نتیجه :

کابینت آشپزخانه در مدل های مختلفی تولید می شود از جمله انواع کابینت آشپزخانه می‌ توان به کابینت های چوبی، فلزی، mdf و… اشاره کرد. می توان گفت قیمت کابینت آشپزخانه با توجه به نوع کابینت، متراژ آن و متریال مورد استفاده که انتخاب کرده ‌اید مشخص می شود.

مطلب پیشنهادی

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند …