معرفی و بررسی کتاب‌های روانشناسی در سایت ملوبوک؛ سایت تخصصی کتاب و موسیقی

معرفی و بررسی کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی

دارن هاردی کتاب اثر مرکب را در سال‌های 2010_ 2011 منتشر کرده است. این کتاب به موضوع موفقیت در مسیر زندگی می‌پردازد.

هاردی در این کتاب در تلاش است راهکارهایی که خودش با آنها به موفقیت رسیده است را به مخاطب آموزش دهد.

درباره کتاب اثر مرکب

در بخشی از کتاب به این موضوع اشاره دارد که چیزی به اسم شانس در زندگی وجود ندارد.

در زندگی شما این امکان وجود دارد که شما از طریق پارتی و یا مورد خاصی به چیزی برسید؛ اما اگر شما لیاقت آن را نداشته باشید آن را از دست خواهید داد.

همه پیشرفت انسان در این موضوع نهان است که کار و پشتکار فراوان می‌تواند هر انسانی را به جایگاهی که دوست دارد برساند. پس نتیجه می‌گیریم هیچ دستاوردی به دست نخواهید آورد؛ مگر با تلاش و پشتکار.

در بخشی دیگر از کتاب این موضوع بیان می‌شود که هر انسانی باید تعدادی از هدف‌های خود را که نیاز به تمرین دارد به عادت تبدیل کند. زمانی که شما این کار را انجام دهید؛ هیچ انسان بی‌استعدادی وجود ندارد هر چیزی که بطور مداوم تمرین شود، تبدیل به عادت می‌شود و می‌توان به آن دست یافت.

بیشتر بخوانید:  اقدام شجاعانه مرد جوان برای نجات یک پرنده از میان کوسه‌ها

عادت‌های درست می‌تواند بر زندگی شما تاثیر شگفت انگیزی داشته باشند.

بطور مثال بسیاری از افراد در گوش خود هندزفری دارند؛ برخی افراد موزیک و برخی دیگر پادکست آموزشی گوش می‌دهند. بعد از مدتی این عادت برای افرادی که موزیک گوش داده‌اند هیچ دستاوردی نداشته است. حال افرادی که فایل‌های آموزشی گوش داده‌اند؛ اطلاعات کاملی درباره آن موضوع داشته‌اند.

پیام کتاب

همه ما انسان‌ها در طول زندگی تصمیم‌های زیادی داریم؛ بعضی از آن‌ها بسیار مهم و برخی دیگر اهمیت زیادی ندارند. هاردی در این کتاب قصد دارد به مخاطب بگوید زمانی که یک تصمیم خوب هرچند کوچک می‌گیرید؛ اگر هر روز به آن عمل کنید اثر مرکب با آن تصمیم کاری می‌کند که در نهایت به یک عادت تبدیل شود و نقش مهمی را در زندگی شما ایفا کند.

معرفی و بررسی کتاب خودت باش دختر

باید دروغ‌هایی که درباره خودت باور کرده‌ای را دوربریزی. این اصلی‌ترین چیزی است که نویسنده در کتاب خودت باش دختر به آن می‌پردازد. برای اینکه بتوانی در این کار موفق شوی، باید خودت را باور کنی. باید هرطور هست به چیزهایی که می‌خواهی برسی؛ اگر چنین نکنی بی اراده و ترسو هستی.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) حاشیه‌هایی از مسابقه اسب دوانی کنتاکی دربی ۲۰۲۱

کتاب خودت باش دختر

ریچل هالیس یک زن خود ساخته است. نه به این معنی که سختی به خود ندیده باشد؛ بلکه هر چه سختی بیشتری پشت سر بگذاری سخت‌تر خواهی شد. زمانی که سری به صفحه اینستاگرام ریچل هالیس بزنید از این همه شور و نشاط به وجد خواهید آمد. این تمام ماجرا نیست.

انسانی که می‌تواند اینگونه شاد و پرانرژی باشد، قطعا مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته است؛ او گره‌های بسیاری را گشوده تا توانسته است مجدد طلوع خورشید را با لذت تماشا کند. ریچل در این کتاب از دوران سخت کودکی و نوجوانی خود می‌گوید. از پدری کشیش که دکترای فلسفه داشته اما نتوانسته است به خوبی برای آن‌ها پدری کند. از برادری که خودکشی کرد و بنیان‌های خانواده هر لحظه  در حال فروپاشی است.

بیشتر بخوانید:  عکس دیلی میل از درخواست کمک یک موش!

درباره کتاب خودت باش دختر

سبک نگارش این کتاب با لحن طنز و گیرا، خواننده را با خود همراهی می‌کند. گاهی مطالب در عین ساده‌گی به حدی جذاب است که به شدت خواننده را جذب می‌کند. خنده‌هایی از سر آشنایی یا گریه‌هایی از سر همدردی، همه در گوشه گوشه صفحات کتاب جا خوش کرده‌اند.

نویسنده پس از آن که در هر فصل با ذکر تجربیاتی از زندگی خود، دروغی را موشکافی می‌کند؛ در انتهای فصل حداقل سه روش مناسب برای درهم شکستن وجهه راستی نمای آن دروغ را پیشنهاد می‌کند.

برای خواندن ادامه این مطالب و مشاهده مطالب مرتبط با کتاب و موسیقی به سایت ملوبوک مراجعه کنید.

ملوبوک؛ سایت بررسی و معرفی کتاب و حواشی موسیقی

سایت ملوبوک فعالیت خود را از اواسط آبان 1400 شروع کرده‌است. این سایت مرتبط با صفحه فرهنگ، بر آن است تا به معرفی و بررسی کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله: ادبی، روانشناسی، تاریخ، اطلاعات عمومی و … بپردازد. علاوه بر آن در وجه دیگر فعالیت خود به معرفی سبک‌های موسیقی و خواننده‌های سرشناس دنیای آن می‌پردازد.

مطلب پیشنهادی

درآمد دلاری با خرید دستگاه‌‌های ماینر

روزبه‌روز شاهد افزایش تعداد افرادی هستیم که در حوزه ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت شده‌اند …