شهری عجیب که خانه های آن در دل زمین ساخته شدند!

tabrizscan

کوبر پدی,کوبر پدی شمال استرالیا,شهر کوبر پدی

شهر کوبر پدی شهری عجیب در استرالیا

 

کوبر پدی نام شهری در شمال استرالیای جنوبی است که به داشتن بزرگترین معدن عقیق دنیا معروف است.

شهر عجیب کوبر پدی

در جنوب کشور استرالیا، در منطقه ای دورافتاده با فاصله 850 کیلومتری شهر آدلاید ؛ شهری زیر زمینی قرار دارد  که با نام کوبر پدی coober pedy شناخته می شود.

این اسم عجیب و غریب برای این شهر استرالیائی در واقع نامی است که بومیان استرالیا به این منطقه داده بودند. در زبان این بومیان کوپا پی تی به معنی حفره مردان سفیدپوست است.

کوبر پدی,عکس شهر کوبر پدی,شهر کوبر پدی
شهر زیرزمینی کوبر پدی

کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی,شهر کوبر پدی

 تصاویر خانه های کوبر پدی

با سفر به به منطقه کوبر پدی تنها یک بیابان بی آب و علف می بینید، دشت بدون درخت در کنار کوه های استواری که چندی خانه و چند مهمان سرا ، رستوران، یک پاسگاه پلیس، یک مدرسه و بیمارستان دارد ولی این هایی که گفتیم صرفا نیمی از این شهر است. نیمه ی ديگر شهر در زیر زمین پنهان شده است! این شهر زیرزمینی در غارها و تونل هایی به نام دوگوت برپا شده و در آن خانه، هتل، رستوران، کلیسا و … ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:  کلکسیون مانتو عید نوروز 99 | مدل های ترند برای عید و فصل بهار 1399

شهر کوبر پدی,کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی

 کلیسای شهر کوبر پدی

نحوه شکل گیری خانه های کوبر پدی

داستان تأسیس شهر کوبر پدی خيلي جالب و شنیدنی است در سال ۱۹۱۵ یک پسر ۱۴ ساله که همراه با پدرش برای پیدا کردن طلا به این بیابان ها آمده بود یک قطعه سنگ قیمتی اوپال کشف کرد. همین کشف ساده سبب شد تا در عرض چند سال صدها جوینده ی طلا و سنگهای قیمتی به امید پیدا کردن ثروت رهسپار این منطقه شوند. ولی همه ی افردی که برای کشف سنگهای قیمتی به این محل آمده بودند خيلي زود دریافتند که زندگی بر روی سطح این بیابان دشوار و طاقت فرساست! شرایط آب و هوایی این ناحیه آنقدر دشوار است که در فصل تابستان در بیشتر روزها دمای هوا حتی از ۴۰ درجه ی سانتیگراد هم بیشتر می شود. به این گرمای بیش از حد ، رطوبت بالای ۲۰ درصد و آسمان بدون ابر را هم اضافه کنید تا بدانید افردی که برای پیدا کردن طلا به این محل آمده بودند با چه شرایط بدی روبرو بودند.

بیشتر بخوانید:  عکس های دونفره عاشقانه داغ تابستانی

شهر کوبر پدی,کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی
عکس خانه های کوبر پدی

شهر کوبر پدی,کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی

 تصاویر خانه های کوبر پدی

این گرمای بیش از حد ساکنان را به عکس العمل وا داشت و آنها را ناگزیر کرد تا برای فرار از این دمای طاقت فرسا ، زندگی زیر زمین را به زندگی در روی زمین ترجیح دهند! اما احتمالا برایتان جالب باشد که مردم برای زندگی به سراغ همان چاله هایی رفتند که مدتی قبل آنرا
برای پیدا کردن سنگ اوپال کنده بودند!

شهر کوبر پدی,کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی

  تصاویر خانه های زیرزمینی کوبر پدی

شهر کوبر پدی,عکس های شهر زیرزمینی کوبر پدی,تصاویر شهر کوبر پدی

  تصاویر خانه های کوبر پدی

اولین خانه های کوپر پدی در همان چاله ها شکل گرفت اما خانه های مدرن تر در دامنه ی تپه ها حفاری شده اند. البته این منازل هیچ چیزی کمتر از خانه هایی که روی سطح زمین هستند ندارد و در تمامی ی آنها امکاناتی مثل اتاق خواب، اشپزخانه، کمد، زیرزمین و … وجود دارد. ورودی این منازل معمولاً هم سطح خیابان است و اتاق ها از زیر در درون تپه ها حفر شده اند.

بیشتر بخوانید:  عکس های عاشقانه زیبا و جدید دونفره ماه تیر

تبریز اسکن

انتهای مطلب

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های غمگین تسلیت

tabrizscan عکس نوشته تسلیت فوت اقوام عکس نوشته تسلیت مَرگ یا وفات یا درگذشت در …