شهاب سنگی که با یک خودرو برخورد کرد (عکس)

tabrizscan

در ۹ اکتبر ۱۹۹۲ یک شهاب سنگ بزرگ آسمان شرق ایالات متحده را روشن کرد و هزاران تماشاچی مسابقات فوتبال دبیرستانی را ترساند. این شهاب سنگ درخشان‌، تقریبا افقی و به سمت شمال شرق حرکت و در عرض ۴۰ ثانیه از چهار ایالت عبور کرده و ۷۰۰ کیلومتر را در اتمسفر پیموده است. گرما و اصطکاک شدید این سنگ آسمانی را به بیش از ۷۰ تکه تقسیم کرد که چند تا از این قطعه‌ها آنقدر بزرگ و سریع بودند که دنباله درخشانی از خود به جا گذاشتند. یکی از این قطعات که تقریبا به اندازه یک توپ بولینگ بود در نهایت در نیویورک و با صدای مهیبی به زمین خورد.

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه دسر هویج بستنی

97 03 20enew912 شهاب سنگی که با یک خودرو برخورد کرد (عکس)

دانش آموز ۱۷ ساله‌ای به نام «میشل نپ» در حال تماشای تلویزیون بود که این صدا را شنید و بیرون دوید و با شورلت مالیبوی آسیب دیده و سوراخ شده‌اش روبرو شد. یک سنگ بزرگ ۱۲ کیلوگرمی هم زیر ماشین و در آسفالت فرو رفته بود، دود می‌کرد و بوی تخم مرغ گندیده می‌داد. طبیعتا میشل خوشحال نبود، چون اتومبیلش را تازه به قیمت ۴۰۰ دلار خریده بود. او با پلیس تماس گرفت و گزارش یک خرابکاری داد. اما همسایه‌اش گفت کسی نمی‌تواند چنین سنگ سنگینی را با این قدرت پرتاب کند و احتمالا از فضا آمده است. حدس او درست بود و روز بعد موزه تاریخ طبیعی آمریکا در نیویورک سیتی تایید کرد که این شیء همان شهاب سنگی است که در آسمان شمال شرقی دیده شده است.

بیشتر بخوانید:  تیپ محرمی پسرانه 97 | مدل لباس مردانه برای ماه محرم سال 1397

97 03 20enew913 شهاب سنگی که با یک خودرو برخورد کرد (عکس)

افراد زیادی شاهد این شهاب سنگ بودند. ده‌ها تماشاچی که مشغول گرفتن فیلم و عکس از مسابقه فوتبال بودند، با دیدن شهاب سنگ دوربین‌هایشان را به سمت آسمان چرخانده و این رویداد کوتاه، اما هیجان انگیز را ثبت کردند. ۱۶ نفر از مکان‌های مختلف از این رویداد فیلم گرفتند. این شانزده ویدئو از شهاب سنگ به دانشمندان اجازه داد مسیر دقیق شهاب سنگ را تعیین کنند. خودروی میشل هم توسط یک کلکسیونر به قیمت دوبرابر آنچه پرداخت کرده بود خریداری و در بسیاری از شهر‌های جهان از جمله توکیو، مونیخ و … نمایش داده شد.

شهاب سنگی که با یک خودرو برخورد کرد (عکس)

بیشتر بخوانید:  تصاویر خفن و داغ عاشقانه دونفره احساسی

robeka.ir

انتهای مطلب

مطلب پیشنهادی

عکس نوشته های غمگین تسلیت

tabrizscan عکس نوشته تسلیت فوت اقوام عکس نوشته تسلیت مَرگ یا وفات یا درگذشت در …