آشنایی با دریاچه نمک چاکا ،زیباترین دریاچه در چین

tabrizscan

زمان مناسب سفر به دریاچه نمکی چاکا, زیباترین دریاچه در چین, حقایق دریاچه نمک چاکا

دریاچه نمک چاکا یکی از جاذبه های گردشگری و بخش عظیمی از اقتصاد چین می باشد

معرفی کامل جاذبه گردشگری دریاچه نمک چاکا در چین

در حقیقت موقعیت بسیار مناسب جغرافیایی و برخورداری از منابع طبیعی زمینه ی پیشرفت کشور چین در جهان را مقدر ساخته است. به گونه ای که دومین اقتصاد بزرگ جهان برپایه ی تولید ناخالص داخلی در اختیار چین می باشد.

دریاچه های بی نظیری از قبیل دریاچه لوگو، غرب، چاکا، سایرام، هیون و… در کشور چین قرار دارند. به جرعت می توان گفت یکی از زیباترین دریاچه ها در چین، دریاچه ی نمک چاکا است.

دریاچه نمک چاکا در چین

نقش دریاچه چاکا در اقتصاد چین, زیباترین دریاچه نمک چین, دریاچه نمک چاکا

یکی از زیبایی های دریاچه چاکا تصویری است که از آسمان روی آن قابل مشاهده است

چاکا نوعی دشت نمک وسیعی در کشور چین است که طول آن حدود 15 کیلومتر و با عرضی 9 کیلومتر به وسیله ی پوسته ی ضخیم نمکی پوشیده شده است. لازم به ذکر است اندازه ی دریاچه براساس تغییرات جوی متغیر است.

در روزهایی که آسمان از ابر تهی است، رنگ لاجوردی آسمان در آب منعکس می شود و به رنگ آبی کریستالی به چشم می خورد. به دلیل همین زیبایی بی نظیر به دریاچه چاکا لقب آینه آسمان را نسبت داده اند.

دریاچه نمکی چاکا به دلیل همجواری نمک جامد و مایع با دیگر مواد آلی با دیگر دریاچه ها تفاوت خارق العاده ای دارد.

آب دریاچه نمک بسیار کم عمق است اما در دریاچه ی چاکا نمک و مواد معدنی وجود دارد. درواقع موادمعدنی نیروی شناور را هشت برابر بالاتر از آب دریا مبدل می سازند. لذا خطر غرق شدن و خفگی بسیار کاهش می یابد.

البته باید توجه داشت در دریاچه سیاه چاله هایی وجود دارند که بسیار خطرآفرین هستند.

بیشتر بخوانید:  معرفی موزه گوگنهایم بیلبائو معروفترین موزه جهان

نقش دریاچه چاکا در اقتصاد چین

آب و هوای دریاچه چاکا, دریاچه نمک چاکا کجاست, عکس های دریاچه نمک چاکا

سالانه صد ها تن نمک از دریاچه چاکا چین استخراج و عرضه می شود

دریاچه چاکا علاوه بر زیبایی چشم نوازی که دارد، از لحاظ اقتصادی نیز حائز اهمیت است.

در دوره ی حکومت سلسله هان غربی، مردم محلی کیانگ برای مصارف روزانه از نمک دریاچه چاکا بهره می گرفتند.

از نیمه دوم قرن هجدهم بهره برداری نمک دریاچه چاکا در میزان عظیم آغاز شد. درواقع درمیان کلیه دریاچه های نمکی، طولانی ترین تاریخ بهره برداری به دریاچه چاکا اختصاص داده می شود.

سالانه صدها تن نمک با کیفیت به صورت مکانیکی از دریاچه چاکا استخراج و به ژاپن، خاورمیانه و نپل صادر می گردد.

آب و هوای دریاچه چاکا

در اطراف دریاچه آب و هوا بسیار سرد و خشک می باشد. لذا میزان بارندگی سالانه دریاچه حدود 210 میلی متر است.در طول سال تنها در فصل هایی که بارش باران رخ می دهد، اندازه ی دریاچه در حالت طبیعی خودش سپری می کند و در طی فصل های گرم سال، عرض دریاچه بسیار کاهش می یابد.

نمک و برنز دریاچه چاکا

حقایق دریاچه نمک چاکا, دریاچه نمک چین, نقش دریاچه چاکا در اقتصاد چین

به لطف وجود لایه های هالیدی در دریاچه نمک چاکا آلیاژ های برنز نمایان می شوند

در بستر اعماق دریاچه لایه های هالیدی قرار دارند. به طور میانگین لایه های هالیدی 5 متر هستند و در ضخیم ترین نقطه به 15 متر نیز می رسند. هالید یا هالیت ها شامل ترکیباتی می شوند که در آن یک کاتیون فلزی به یک آنیون ازجنس هالوژن متصل شده باشد.

در میان لایه های هالیدی برنز وجود دارد. درواقع چند سال پس از استخراج برنز، مجددا آلیاژهای برنز نمایان می شوند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با موزه رترو/ موزه دائمی ماشین های کلاسیک

دانه های نمک موجود در دیاچه نیز کیفیت بسیار بالایی دارند. نمک های چاکا پس از استخراج برای فرآوری انتقال می یابند و به عنوان نمک خوراکی مورد استفاده قرار می گیرند.

طبق پیش بینی های چین، دریاچه ی چاکا قابلیت تامین نمک برای کل کشور چین تا 85 سال آینده را دارد. لازم به ذکر است جمعیت چین بالغ بر 1.4 میلیارد نفر می باشد.

رابطه ی جاده ابریشم و دریاچه ی نمکی چاکا

جاده ی ابریشم نوعی کانال بازرگانی در آسیا بود. به عبارتی دیگر در گذشته جاده ی ابریشم پل ارتباطی میان چین و ایران بود. این جاده نقش بسیار مهمی در تبادلات تجاری و فرهنگی ایفا می کرد.

جاده ی ابریشم باستانی، از دریاچه ی نمکی چاکا عبور می کرد.

زمان مناسب سفر به دریاچه نمکی چاکا

زمان مناسب سفر به دریاچه نمکی چاکا, زیباترین دریاچه در چین, دریاچه نمک چاکا

بهترین زمان برای مسافرت به چاکا ماه های حولای تا آگوست می باشد

تماشای منظره ی طلوع و غروب آفتاد از دریاچه نمک بسیار دیدنی و لذت بخش است. به خصوص در تابستان به عبارتی از ماه جولای الی آگوست، بهترین تجربه را از سفر به این منطقه خواهید داشت. به طوری که با شنا کردن در این دریاچه ی نمکی درد های عظلانی را از بین خواهید برد.

دانستنی های جالب دریاچه نمکی چاکا

دریاچه نمک چین, دریاچه نمک چاکا, آب و هوای دریاچه چاکا

به دلیل خاصیت نمک و رطوبت اطراف دریاچه چاکا ، تنفس هوا خاصیت درمانی خواهد داشت

• در اطراف دریاچه چاکا ، مجسمه های عظیمی را مشاهده خواهید کرد که جلوه زیبایی به این منطقه افزوده اند. این جمسمه ها از ذخایر نمک در مدت زمانی طولانی تشکیل شده اند.

• این دریاچه به دلیل املاح و نمک فراوانی که دارد ، به شناگران این امکان را می دهد روی آن دراز بکشند بدون اینکه نیازی به شنا کردن داشته باشند. درواقع نیروی شناوری در این دریاچه هشت برابر حالت عادی است.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با طبیعت زیبا و سوغات روستای برغان

• اگر خوشانس باشید هنگامی که کنار دریاچه می ایستید ، سرابی مشاهده خواهید کرد به طوری که با مشاهده دست و پای برهنه خود روی دریاچه به سمت آن حرکت کنید.

• جالب است بدانید اب و هوای اطراف این دریاچه مطوب می باشد و تنفس آن به دلیل تاثیر مطلوبی که بر ریه می گذارد خاصیت درمانی نیز دارد. همچنین کمی قبل تر هم اشاره کردیم که شنا کردن در این دریاچه باعث کاهش درد های عظلانی می شود.

• در اغلب فصول سال سفر به این منطقه می تواند سرد باشد و جالب است بدانید در تابستان نیز گرمای زیادی این منطقه را فرا نخواهد گرفت به طوری که دما نهایتا به 19 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

• بهترین زمان برای سفر به این جازبه چین از جولای تا آگوست می باشد و توصیه می کنیم حتما غروب و طلوع آفتاب را در این منطقه مشاهده کنید. این می تواند جزو زیباترین خاطرات سفر شما به چین باشد.

دسترسی به دریاچه نمکی چاکا

آدرس: کشور چین، استان چینگهای غربی چین، شهر چکا، شهرستان اولان هایکسی، دریاچه نمک چاکا یا کاکا

نکته پایانی 

هنگام سفر به دریاچه چاکا حتما خود را اماده عکاسی کنید زیرا سوژه های عکاسی زیادی را در این منطقه خواهید دید. همچنین به یاد داشته باشید برای تست گردن نمک می توانید طعم دریاچه را بچشید اما به دلیل مسائل بهداشتی هرگز این کار را ادامه ندهید.

 

تبریز اسکن

انتهای مطلب

مطلب پیشنهادی

آشنایی با طبیعت زیبا و سوغات روستای برغان

tabrizscan روستای برغان کجاست معرفی روستای برغان روستای برغان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری طبیعت برای …